Podpořte válečné invalidy na Ukrajině!

Představení sbírky

Vasilij K. při obraně města Charkova neobratně šlápl na nášlapnou minu, kterou rozmístili vojáci ustupující ruské armády. 37letý učitel dobrovolně nastoupil k obraně vlasti před ruským agresorem. „Nejprve mu velmi pomohly podpažní berle, ale na větší vzdálenosti a k větší soběstačnosti je potřeba invalidní vozík, který sám ovládá pomocí rukou a také se dá lehce složit i pro převoz autem,“ vysvětluje řeckokatolický kněz Volodimir, který organizuje pomoc takto postiženým vojákům.

Komu pomůžeme?

Počet ukrajinských vojáků, kteří přišli o nohy, stále přibývá. Tyto válečné invalidy se rozhodl podpořit Jiří Brauner „Před prázdninami mi kamarád oznámil, že na Ukrajině je nejvíc potřeba dovést a obstarat velké množství ručních invalidních vozíků, berlí a francouzských holí, neboť jsou tam stovky vojáků bez nohy či bez obou končetin, v důsledku nášlapných ruských min a po úrazech od granátů,“ vysvětluje svou motivaci muž, který loňskou zimu vyráběl zákopové svíčky.

Začal tedy oslovovat různými způsoby lidi, kteří již nevyužívají elektrické invalidní vozíky na baterie. Tyto vozíky zdravotní pojišťovny nazpět nechtějí a nemají o ně zájem ani domovy pro seniory. „Pokud je baterie v pořádku, vozík si s radostí převezmeme. Potíže bývají s jejich naložením, kdy jej ani dvě dospělí neunesou, proto používáme nájezdové lyžiny,“ popisuje svou činnost.  

Pokud obdrží vozík ve velmi dobrém stavu, ale s nefunkční baterií, zkouší získat novou. Ta ovšem stojí od 10 do 40 tisíc korun. Některé ruční vozíky vozí rovnou do servisu, kde vymění prasklé duše a pláště za nové.

„Do dnešního dne jsme odvezli při posledních dvou cestách 21 invalidních vozíků, 38 párů francouzských holí a 15 párů berlí. Přibližně stejný počet materiálu čeká u mne v garážích na další cestu“ vypočítává Jiří Brauner. 

Ten ubezpečuje, že často slyší od svých ukrajinských přátel slova vděčnosti za každou podporu.

Na co konkrétně budou peníze z této sbírky použity?

Peníze ze sbírky budou použity na nákup nových elektrických baterií a servis kol, konkrétně nafouknutí duší a výměnu plášťů do invalidních vozíků. Dále na pokrytí nákladů na benzín při cestách především do farností pro invalidní vozíky a berle.